Verimli Ders Çalışma

Verimli Ders Çalışma

22.11.2023 175

 VERİMLİ DERS ÇALIŞMA

Ana, baba ve öğretmenlerin öğrenciden genel beklentisi, onların “derslerine çok çalışıp, başarılı olmaları” yönündedir. Beklenti böyle olunca başarısızlığın nedeni, “yeterince çalışmamak” olarak görülmekte ve öğrenciden sürekli daha çok çalışması istenmektedir. Oysa gerekli olan “Bilinçsizce çok çalışmak” değil; verimli ders çalışma yollarını iyi bilerek ve bunlardan gereğince yararlanarak etkili çalışmaktır.

Öğrencilerin verimli ders çalışabilmesi için öğrenci ile birlikte ders çalışmasını aksatan ya da kolaylaştıran alışkanlıklar konuşulmalı ve  günlük plan yapılmalıdır.

VERİMLİ DERS ÇALIŞMA YOLLARI NELERDİR?

I- AMAÇLARIN BELİRLENMESİ

Her çalışma bir amaca yönelik olmalıdır. Bu amaçlar, bir problemin çözümünü öğrenmek, bir yazıdaki ana düşünceyi bulabilmek vs. olabilir.

II- PLANLI ÇALIŞILMASI

Öğrenciler çalışma planlarında;

1– Hangi derslerİ, haftanın hangi günleri dinleyip, dersten sonra tekrar edeceklerini,
2– Dinlenme, müzik dinleme, televizyon izleme, spor yapma, kitap okuma, ev işlerine yardım, aile etkinliği gibi ders dışı etkinliklere ne zaman yer vereceklerini göstermelidirler.

III- ZAMANIN VERİMLİ KULLANILMASI

Öğrenciler bedensel, zihinsel, duygusal yapıları, ilgileri ve yetenekleri bakımından birbirlerinden farklıdırlar. Bu nedenle bir ders ya da konu içinde ayrılacak süre öğrenciden öğrenciye değişir. Her öğrenci zamanı kendine göre ayarlamalıdır.

IV- VERİMİ AZALTICI ETKENLERİN ORTADAN KALDIRILMASI

Çalışmaya başlamadan önce; yorgunluk, uykusuzluk, öfke, aşırı kaygı, endişe, açlık, aşırı tokluk, aile problemleri, normalin altında ve üstündeki fiziki şartlar (çok sıcak, çok soğuk ortam gibi), araç ve gereç noksanlığı gibi etkenlerin elden geldiğince giderilmesi gerekir.

V- UYGUN BİR ÇALIŞMA ORTAMI SEÇİMİ

Çalışma yerinin seçimi çok önemlidir. Çalışma yeri derli toplu, elden geldiğince sabit ve sakin olmalı, ayrıca ışık, ısı gibi fiziksel sorunları da çözümlenmiş olmalıdır. Ayrı bir çalışma yeri sağlanamadığında; elverişsiz koşullarda da ders çalışmaya alışmalıdır.
Yatakta, koltukta uzanarak çalışmak, dikkatin toplanmasını güçleştirecek, öğrencinin çalışmak için daha çok zaman yitirmesine neden olacaktır.

VI- DİKKATİN UYANIK TUTULMASI

İnsanda dikkat her an vardır, önemli olan bunun çalışılan konu üzerinde toplanabilmesidir. Sevilen ve ilgi duyulan bir konu, dikkatin uyanık tutulmasına yardım eder. Daima belirli yerlerde çalışmak, gürültünün bulunmadığı ortamlarda çalışmak, sandalyede oturarak çalışmak, masada gerekli araçlar dışında başka şeyler bulundurmamak, çalışma yerini uygun sıcaklıkta tutmak, işleri sıraya koymak vb. dikkatin dağılmasını önleyici yöntemlerdir.

VII- DERS DİNLERKEN HAZIRLIKLI OLUNMASI

Başarılı olmanın yollarından biri de derslerin işlenmesine etkin olarak katılmaktır. Dersleri dinlerken ilgili kaynakların yanınızda olması önemlidir.

 VIII- NOT TUTULMASI

Not tutarken;

1-Anlatılanlar öğretmenin ağzından çıktığı gibi değil, anlaşıldığı gibi yazılmalıdır.

2-Öğretmenin anlattığı konunun ana fikri ve anlamları kavranıncaya kadar beklenilmelidir.

3-Zamanın çoğu yazmakla değil, dinlemekle, fikirleri kavramaya çalışmakla geçmelidir.

4-Konu; grafik, şekil, istatistik vb. bilgilere dayalı olarak anlatılıyorsa notlar arasına bunlarda alınmalıdır.

5-Önemli fikir ve paragrafların aynen yazılmasında fayda vardır.

6-Yazıların düzgün ve okunaklı olmasına önem verilmelidir.

IX- ARAÇ – GEREÇ VE KAYNAKLARDAN YARARLANILMASI

Öğrencinin  herhangi bir konuyu öğrenmesinde; sözlük, çizelge, grafik, harita ve resimlerin özel bir önemi vardır. Bunlar o konunun kavranmasına yardımcı olmaktadırlar.

X- VERİMLİ OKUMAK

Okuma, öğrenmenin en temel yoludur. Öğrenmede hızlı okuma önemli ve gereklidir. Hızlı okumayla hem okunanlar daha iyi anlaşılır, hem de zamandan kazanılır. Vakit geçirmek amacıyla bir hikaye veya roman okurken okuma hızı oldukça yüksek olabilir. Ama okuma yorum yapma, eleştirme, özet çıkarmak için yapılıyorsa okuma hızı yavaş olmalıdır.

Hızlı okumanın en önemli yolu sessiz okumadır. Sessiz okuma hızı arttırdığı gibi anlamayı da kolaylaştırır. Hızlı ve anlamlı okuma becerisi kazanabilmek için bol bol okuma çalışmaları yapılmalıdır.

XI-ARALIKLI TEKRARLAR YAPARAK UNUTMAYI ÖNLEMEK

Öğrenilenler zamanla unutulabilir. Unutmayı önlemenin iki yolu vardır. Bunlardan biri öğrenilen bilgileri yeri geldikçe kullanmak, diğeri de aralıklı olarak tekrar etmektir.

Öğrenciler öğrendiklerini yeri geldikçe kullanırken hem bunların işe yaradığını görecekler, hem de yeni bilgiler edinmeye motive olacaklardır.

Zamanı iyi planlamak sizin elinizdedir. Zamanı akıllıca kullanmak sizi daha başarılı kılacak ve düşündüğünüzden daha fazla zaman, yapmak istedikleriniz için size kalacaktır.

 

                                                                                                          REHBERLİK SERVİSİ

İLETİŞİM

Adres:
Yeşilbağlar Mah. Turgutpaşa Cad. Sezin Sok. No 12 Pendik/İST. ULAŞIM 1. KartalTopselvi Minibüs Turgutpaşa Cd. 50m 2.Pendik Topselvi Minibüs Hakmar durak 200m 3.METRO YakacıkAdnan Kahveci durak 2.çıkış 350m 4.PenKadıköy İBB 16Y Hudut cd. durağı 200m


Telefon
(216) 488 6060


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın